Vrouw belandde in het ziekenhuis vanwege geurkaarsen – alles wat u moet weten

Een vrouw was vanwege geurkaarsen in het ziekenhuis beland nadat koolmonoxide zich in haar kamer had opgehoopt. Ze onthulde het incident op haar TikTok-account en het ging meteen viraal. Als jij ook een grote fan bent van geurkaarsen, lees dan dit artikel tot het einde.

Hoewel geurkaarsen enorm in de schijnwerpers staan ​​op sociale media, zijn er bepaalde nadelen verbonden aan het gebruik ervan en niet veel gebruikers van sociale media zijn zich hiervan bewust. Een belangrijk probleem bij deze kaarsen zijn de potentiële gezondheidsrisico's die voortvloeien uit de chemicaliën die vrijkomen bij het branden van deze kaarsen. Verschillende geurkaarsen bevatten synthetische geurstoffen en paraffinewas, die schadelijke verontreinigende stoffen zoals vluchtige organische stoffen (VOS) en fijnstof in de lucht bevatten. Langdurige blootstelling aan deze verontreinigende stoffen kan ademhalingsproblemen en andere gezondheidsproblemen veroorzaken.

Naast bovenstaande uitdagingen hebben deze geurkaarsen ook een negatieve impact op het milieu. Een van de belangrijkste ingrediënten voor kaarsen, paraffinewas, wordt gewonnen uit niet-hernieuwbare aardoliebronnen, wat resulteert in aantasting van het milieu en koolstofemissies. Bovendien kan de verpakking van deze kaarsen ook bijdragen aan plastic afval, waardoor de milieuproblemen worden bevorderd.

De nieuwste uitdaging in verband met de geurkaarsen die opschudding hebben veroorzaakt op sociale media is de ophoping van koolmonoxide door langdurig gebruik van geurkaarsen. Een vrouw heeft op TikTok gemeld dat ze door de geurkaarsen in het ziekenhuis is beland. Hieronder hebben we alle details over dit incident verzameld.

Geurkaarsen resulteren in koolmonoxidevergiftiging

Afbeelding van geurkaarsen resulteren in koolmonoxidevergiftiging

De TikTok-maker Moore bracht het nieuws op 14 november naar buiten. In haar video vertelde ze over een verontrustende ervaring die de potentiële gevaren van geurkaarsen onderstreepte. Emy richtte zich tot haar duizenden volgers en vertelde het verhaal van een avond waarop ze vijf geurkaarsen had aangestoken voordat ze naar bed ging.

Terwijl ze probeerde te slapen, voelde ze zich ongemakkelijk en besloot ze medische hulp te zoeken. Ze ging naar het ziekenhuis en ontdekte dat ze een koolmonoxidevergiftiging had gehad. De medische staf diende snel zuurstof toe en binnen korte tijd verbeterde Emy's toestand. Dit alarmerende incident herinnert ons duidelijk aan de potentiële gezondheidsrisico's die gepaard gaan met geurkaarsen en benadrukt hoe belangrijk het is waakzaam te zijn over het gebruik ervan.

Emy deelde de symptomen waarmee ze te maken kreeg. Enkele van de symptomen waarmee u in dergelijke situaties te maken kunt krijgen, zijn “uitdroging, verwarring, wazig en dubbel zien, kortademigheid, pijn op de borst, duizeligheid en hoofdpijn”.

Emy meldde ook dat toen ze het ziekenhuis bereikte, haar bloeddruk ook een piek bereikte. Hoewel het nu beter met haar gaat, meldde de maker van de inhoud dat ze misschien zou zijn overleden als ze niet de kamer had verlaten en het ziekenhuis had bezocht.

Geurkaarsen zorgden ervoor dat vrouw in het ziekenhuis belandde

Afbeelding van geurkaarsen waardoor vrouw in ziekenhuis belandt

Deze video van Emy, waarin de nadelen van geurkaarsen worden gedeeld, is viraal gegaan op de app voor het delen van video's en is voor verschillende gebruikers als een schok gekomen.

Hier ziet u hoe TikTok-gebruikers op de video hebben gereageerd.

Eén gebruiker schreef: 'Dit is de tweede koolmonoxidevideo die ik vandaag heb gezien. Fijn dat alles goed met je gaat, dat is zo beangstigend!”

Een ander voegde eraan toe: “Nieuwe angst voor een hypochonder ontgrendeld!! Bedankt!"

“Ik had ook een koolmonoxidevergiftiging en ook ik had het tweede gevoel dat er iets niet klopte. Het is gek”, zei er een.

“Ik wist niet dat dit kon gebeuren, bedankt voor het verspreiden van je verhaal, je hebt waarschijnlijk mijn leven gered”, aldus een ander.

"Ik kreeg koolmonoxidevergiftiging door mijn kapotte uitlaatdemper in de auto en het is fysiek en emotioneel HET SLECHTSTE GEVOEL OOIT", zei er een.

“Ik had geen idee dat dit kon gebeuren, ‘domme kaarsjes’, blij dat het goed met je gaat”, voegde een ander eraan toe.

Misschien wil je het ook weten Wat is de Penny-methode voor daten?

The Bottom Line

Dit ging allemaal over hoe een vrouw in het ziekenhuis belandde door langdurig gebruik van geurkaarsen. Heeft u ooit in uw leven geurkaarsen gebruikt? Laat het ons weten in het commentaarveld hieronder.

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Ontdek hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.